Treceți la conținutul principal

Iohannis: ”Niște penali fac o încercare disperată să atace și să discrediteze DNA. Nu văd motive de revocare a lui Kovesi”

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, joi, că “nişte penali” fac o încercare “disperată” şi “jalnică” să discrediteze DNA.

 Foto: Cotidianul

Declarațiile făcute de președinte:
- Avem un scandal în spațiul public și cred că multă lume se așteaptă să-mi spun opinia
- Din punctul meu de vedere lucrurile se pot rezuma la puține cuvinte. Niște penali fac o încercare disperată să atace și să discrediteze DNA și conducerea acestei direcții
- După părerea mea această încercare este una jalnică și neconvingătoare, iar opinia mea despre munca DNA o cunoașteți. Dar îmi face plăcere să o repet: după părerea mea DNA și conducerea fac o treabă foarte bună, iar acest atac din partea unor penali este de natură să-mi confirme că DNA-ul face o treabă bună
- Am avut o întâlnire în această după-amiază. Am primit pe primul ministru Dăncilă și pe domnul Dragnea. Această întâlnire a fost planificată încă din seara când a avut loc depunerea jurământului noului guvern și rostul ei a fost de a defini cadrul colaborăii instituționale între mine și noul guvern.



- Am discutat despre nevoia de colaborare în unele proeicte de importanță națională și aș menționa câteva pe care le-am și discutat: primul- pregătirea pentru președinția consiliului UE, al doilea - Centenarul. Centenarul nu e doar al cuiva, e al României şi al românilor şi cred că e nevoie de o coordonare a acţiunilor
- Şi da, am discutat şi despre Justiţie şi despre ce s-a convenit cu ministrul Justiţiei, şi mi-am exprimat nemulţumirea că există un nou scandal legat de DNA în spaţiul public
- Doamna premier mi-a relatat foarte pe scurt ca a avut o discuţie cu dl ministru al Justiţiei, căruia îi lasă mâna liberă în ce priveşte chestiunea vizavi de DNA. Şi la puţin timp după aceea aţi putut urmări poziţia ministrului, care ne-a informat că ne va informa

 Întrebări: 

Spuneaţi că v-aţi exercitat dreptul de a media în diverse ocazii. Cum aţi mediat în scandalul dintre Kovesi şi ceilalţi? Nu vedeţi o problemă la DNA după apariţia unor înregistrări extrem extrem de grave?

Iohannis: Justiţia se înfăptuieşte în sala de judecată. În această situaţie, nu mă văd chemat să mediez între DNA şi persoane inculpate. Nici nu e nevoie. În această speţă, judecătorii îşi vor spune cuvântul, după care vom afla concluziile.

Ministrul Justiţiei şi dna Kovesi au fost chemaţi la Cotroceni la discuţii, de exemplu?

Iohannis: De exemplu, cu dl Toader voi avea o discuţie. Dacă va fi nevoie, o să am o discuție cu doamna Kovesi

Vedeţi elemente pentru revocarea doamnei Kovesi? Aţi primit un raport de la Parlament care spune că dna Kovesi a fost acasă la un om politic

Iohanis: Am primit raportul, e în studiu

În legătură cu afirmaţia de aseară a dnei Kovesi privind raportul Inspecţiei Judiciare: ce legitimitate mai are şefa DNĂ, când a minţit public în legătură cu un document oficial?

Iohannis: Cred că vă referiţi la chestiuni din auzite, aşa nu comentez. Nu comentez spusele altora. Nu văd unde e minciună, nu ştiu la ce vă referiţi.

Atât dvs cât şi dna Kovesi vă referiţi la un atac concertat asupra Justiţiei. Aţi primit informări de la servicii cu privire la acest asalt concertat?

Iohannis: Aceste informări de la servicii au antetul Secret sau Strict Secret şi ştiţi bine că nu pot nici să confirm, nici să infirm.

De ce l-aţi chemat şi pe dl Dragnea, ca şi el e penal, conform definiţiei dvs?

Iohannis: Apropo de chemat, cu ocazia investiturii am fost întrebat dacă după câteva zile de exerciţiu al funcţiunii voi fi de acord să avem o întâlnire între noi trei. Am fost de acord şi azi am avut această întâlnire.

Regretaţi faptul că aţi acordat a treia şansă PSD să guverneze?

Iohannis: Este un pic devreme pentru o evaluare. Azi am avut prima întâlnire cu doamna prim-ministru și va mai dura până când se poate face o analiză a guvernării

Cu cine aţi discutat instituţional mai mult despre Ministerul Justiţiei, cu doamna premier sau cu domnul Dragnea?

Iohannis: Cu doamna premier, evident.

Este corect să spunem că nu o veți revoca pe doamna Kovesi?

Iohannis: Asta cu revocarea constat că e o preocupare intensă în spațiul public. Momentan, sincer, nu văd motive de revocare. Dar s-ar putea să existe unele pe care nu le cunosc eu și le știe domnul ministru. Încă o dată: acum nu cunosc motive de revocare. Cum s-a aflat că nu a existat la nici un control la DNA, altul decat cel de anul trecut, nu a existat nici măcar o discuție la nivelul conducerii DNA, m-ar surprinde ca așa peste noapte să apară motive pentru o ipotetică solicitare de revocare.

Cum vedeţi finalizat scandalul din jurul DNA?

Iohannis: Se va finaliza singur. Nu ştiu câte casete o să mai prezinte cei care le-au prezentat până acum, dar nu contează. Acest film l-am mai văzut acum un an, când un inculpat a dispărut şi au apărut casete. Cred că aceste lucruri trebuie lăsate justiţiei pentru rezolvare.

 Urmareste stirile pe Facebook.

Sursa: stirileprotv.ro

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Codruţa Kovesi, audiată de Secţia pentru Procurori a CSM, după ce inspectorii au constatat mai multe abateri disciplinare

Procurorul şef al DNA va fi audiat pe 21 martie de Secţia pentru Procurori a CSM, ca urmare a unei sesizări formulate de Inspecţia Judiciară. Inspectorii au constatat că ar fi săvârşit mai multe abateri disciplinare. Şi adjunctul DNA, Marius Iacob, va fi audiat. Foto: Alexandru Dobre/Mediafax Una dintre abaterile disciplinare ale procurorului şef al DNA se referă la înregistrările apărute în spaţiul public, din timpul unei şedinţe de lucru, pe data de 18 iunie 2017. "Procurorul şef al DNA s-a exprimat în sensul combaterii efectelor negative în planul imaginii si credibilităţii instituţiei, generate de Decizia CCR 68/2017, prin instrumentarea urgentă a unor dosare „cu miniştri”, de impact mediatic, şi-a exprimat dezacordul cu privire la caracterul legal, definitiv şi general obligatoriu al Deciziei CCR 68/2017 şi a folosit exprimări inadecvate la adresa Curţii Constituţionale şi a unui judecător al Curţii Constituţionale, inducând ideea în cadrul opiniei pub

Executivul va decide dacă bugetarii îşi vor primi salariile mai devreme

Guvernul ar urma să discute în şedinţa de joi o Ordonanţă de Urgenţă care vizează mai multe modificări ale Codului fiscal, printre care posibilitatea ca firmele să opteze pentru impozitul pe profit sau cifra de afaceri dacă se încadrează sub plafonul de un milion de euro. Tot în şedinţa de joi a Cabinetului Dăncilă, ar urma să fie discutată posibilitatea ca salariile bugetarilor să fie plătite înaintea vacanţei de Paşte. Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, a explicat, miercuri, că una dintre principalele modificări este impunerea unui plafon de un milion de euro sub care firmele pot să opteze în a fi impozitate pe cifra de afaceri sau pe impozitul pe profit, cu condiţia să aibă doi angajaţi şi capital social de minimum 45.000 de lei.  O altă propunere vizează rambursarea taxei de mediu doar pe baza unei cereri care să conţină codul numeric personal. "O altă modificare este aceea de a simplifica atunci când se solicită rambursarea taxelor de mediu. Astăzi, oamenii depun

Viorica Dăncilă: ”Nu am avut absolut nicio discuţie despre remaniere. Infirm această știre”

Aflată într-o vizită în județul Dâmbovița, premierul Viorica Dăncilă a negat zvonurile despre o posibilă remaniere a Guvernului vehiculate sîptâmăna aceasta. Foto: Inquam Photos/ Octav Ganea “Această informaţie legată de remanierea guvernamentală este total neîntemeiată. Dar sigur că nu am avut absolut nicio discuţie legată de remanierea guvernamentala şi, aşa cum a fost specificat de către cei doi preşedinţi ai coaliţiei de guvernare, domnul Liviu Dragnea şi domnul Călin Popescu-Tăriceanu, o evaluare a miniştrilor se va face în cadrul coaliţiei de guvernare. Nu a fost făcută nicio evaluare, nu putem vorbi despre o remaniere şi infirm această ştire ”, a declarat premierul Dăncilă, aflată într-o vizită în judeţul Dâmboviţa. Sursa:  Pro TV